Salam Ukhuwwah

Monday 8 December 2014

KELUARGA SAKINAH: BAHAGIA DIKELILINGI ORANG TERSAYANG

Setiap dari kita mesti sangat mengidamkan keluarga yang penuh Sakinah Mawaddah wa Rahmah. Hidup dengan penuh kasih sayang yang tulus ikhlas dan mendapat rahmat serta keberkatan dari Allah. Siapa yang tak nak kan keluarga yang sedemikian? Rasa sangat bahagia bila hidup ini dikelilingi oleh orang yang kita sayang. Susah senang kita harungi bersama.




Mak ayah adalah orang yang paling utama dalam hidup kita bila bercerita mengenai kasih sayang. Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa. Tiada galang gantinya kasih sayang mereka pada kita. Tanpa mak ayah tiadalah kita di dunia ini. Ya Allah, hebatnya kasih sayang mereka tak dapat di gambarkan. Sebab itu tak rugi kalau kita berbuat baik pada Mak Ayah kan. Sentiasa bahagiakan mereka dan memenuhi hajat mereka adalah pahala bagi kita.




Air yang di cincang tak akan putus dengan kasih sayang adik beradik. Ia merupakan suatu anugerah yang paling istimewa sebab bukan semua orang ada memiliki adik beradik.Ya Allah, kami berlindung daripada ancaman dan rancangan jahat syaitan yang seringkali cuba memecahbelahkan hubungan kekeluargaan yang sukar dibina oleh Mak Ayah kita. Adik-beradik merupakan bukti kasih-sayang Mak Ayah kita. Sebaik mungkin kita perlu jaga hubungan adik-beradik supaya sentiasa baik. Percayalah, keberkatan yang dikurniakan Allah melalui hubungan silaturrahim akan membawa kepada terbukannya pintu-pintu rezeki. ”Barangsiapa yang ingin dimudahkan rezeki dan dipanjangkan usianya, hendaklah ia sentiasa menjaga silaturahim.” (Hadis Riwayat Muslim). Sampai begitu sekali Allah kurniakan pahala bagi kita yang menjaga hubungan silaturrahim.

Kasih sayang suami...Alhamdulillah Allah menemukan jodoh yang baik buat kita. Menjaga segala kebajikan kita dan anak-anak serta sentiasa memimpin keluarga ke arah kebaikan dan kurniaan anak-anak merupakan anugerah rezeki dari Allah yang tidak terhingga. Anak-anak penyambung zuriat kita...Ya Allah tidak ternilai anugerahMu kepada kami..




Semoga kita sentiasa menghargai nikmat keluarga yang di kurniakan oleh Allah. Sentiasa menjaga hubungan yang baik sesama keluarga dan mendapat keluarga yang Sakinah Mawaddah wa Rahmah...

Segalanya... bermula disini.... 


Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH


***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

1 comment:

  1. aamiiin..semoga kita semua berbahagia di dunia dan akhirat =)

    danishdamiadaris.blogspot.com

    ReplyDelete