Salam Ukhuwwah

Tuesday 2 December 2014

GLA COMPLEX : SELAMAT JALAN JERAGATKU!!

Selamat jalan jeragatku dengan GLA Complex... Wah!!! Teringat lagu Selamat Jalan Romeo, lagu Ramlah Ram zaman 90an dulu. Kenapa selamat jalan jeragat... hehe...meh kita selidikinya...




JERAGAT merupakan sejenis penyakit kulit yang tidak merbahaya tetapi akan kulit muka kelihatan tidak sihat, kusam dan tidak sekata serta menjejaskan penampilan dan tahap keyakinan diri. Bintik-bintik hitam atau noda-noda hitam akan tumbuh sekitar hidung dan pipi. Kaum wanita lebih kerap mengalaminya kerana ia juga berkaitan dengan masalah hormon. Juga dikenali juga ssebagai Melasma.

FAKTOR kekurangan nutrien dalam badan, peningkatan usia, perubahan hormon, genetik atau selalu terdedah kepada cahaya matahari antara sebab timbulnya jeragat pada kulit muka. Perkara yang perlu dititik beratkan adalah merawat jeragat ini secara dalam dan juga luaran. Ini kerana jeragat tidak akan hilang jika hanya menyapu pelbagai jenis krim atau sapuan.


GLA COMPLEX DAN JERAGAT




GLA COMPLEX merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses-proses badan yangg normal.

Kandungan GLA Complex iaitu merupakan kombinasi dari minyak borage sebagai bahan utama yang mengandungi gamma-linolenic acid (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan juga vitamin E banyak membantu kesihatan kulit serta memulih dan memelihara kulit.

Oleh kerana faktor utama yang menyebabkan jeragat ini berkaitan dengan hormon, maka GLA Complex ini bertugas sebagai membantu dalam menstabilkan hormon wanita. Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis. Pengambilan GLA dalam jangka yang panjang membantu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.


Bagi wanita lepas bersalin, yang mengalami kecelaruan hormon juga wanita menopause amat disyorkan mengambil GLA Complex kerana jeragat seringkali berlaku dalam keadaan sedemikian. Insyaa Allah jika diambil secara berterusan dan konsisten ia membantu menghilangkan masalah jeragat.


Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH


Segalanya... bermula disini.... 


Order Sekarang GLA COMPLEX

Nak buat pembelian? KLIK pada button dibawah



***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....










No comments:

Post a Comment