Salam Ukhuwwah

Monday 29 December 2014

SUAMI PERLUKAN VITAMIN C, KENAPA YA?

Kenapa ya suami kita perlukan Vitamin C? Mesti tertanya-tanya kan? Takkan lah suami nak muka cantik jugak. Tapi tak salah kan...sebab lelaki juga nakkan kulit licin, putih, bersih.




Seperti yang kita tahu Vitamin C ialah vitamin larut air yang mudah hilang akibat pelbagai faktor, antaranya radikal bebas dan merokok. Pekerjaan suami kita ada yang terdedah kepada bahan chemical yang boleh mengundang pelbagai penyakit merbahaya. Vitamin C merupakan antioksidan yang menolong meneutralkan radikal bebas yang boleh merosakkan sel tubuh , penyebab kepada penyakit kronik.




Adakah kita pasti Che Abang kita dapat sumber Vitamin C yang mencukupi? Dah la bekerja di tempat yang selalu terdedah kepada pencemaran, lepas tu selalu stress dan bila dah stress rokok jugak yang dicari mereka. Bila dah macam tu makin cepatlah hilang Vitamin C dalam badan. Dah la Vitamin C yang ada dalam badan sememangnya sangatlah tak stabil. Badan kita pulak tak menghasilkan Vitamin C, jadi sudah tentu Che' Abang kita ni sangat perlu mengambil Vitamin C dari sumber luar.


MANFAAT UTAMA VITAMIN C UNTUK SUAMI





Antioksidan
Berfungsi sebagai antioksidan bagi menghalang dari serangan radikal bebas. Banyak penyakit yang disebabkan oleh radikal bebas seperti sakit jantung, kanser dan penyakit merbahaya yang lain. Vitamin C membantu memperlahankan pertumbuhan tumor. Ia juga membantu menghapuskan radikal bebas sebelum menyerang sel-sel badan.

Sistem Imuniti
Membantu menguatkan sistem imunisasi dalam badan. Membantu melawan sebarang jangkitan, menguatkan tulang dan gigi juga membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka.

Menjaga Kesihatan Jantung
Membantu mengurangkan kolestrol dan mengawal tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus. Kekurangan Vitamin C menyebabkn saluran darah mudah dirosakkan oleh enzim.

Kurangkan Stress
Stress adalah satu sebab Vitamin C dalam badan berkurangan. Vitamin C adalah penting dalam pengeluaran hormon corticosteroids, adrenaline dan noradrealine. Stress mengakibatkan hormon-hormon ini akan keluar lebih dari biasa. Jadi keperluan kepada Vitamin C akan meningkat. Pengambilan bersama B-Complex sangatlah membantu.

Awet Muda
Aha...ingat kita wanita aje nak muda jelita? Orang lelaki pun nak nampak segak hensem jugak walaupun dah berusia. Vitamin C membantu merangsang pengeluaran kolagen. Tapi kolagen ni bukan sahaja berfungsi untuk kulit sahaja ya...tetapi juga untuk kesihatan sendi juga.


Jadi, sekarang kita dah tahu sebab apa Che Suami kita perlukan kepada Vitamin C ini kan... Terutama sekali Che Suami yang kuat merokok sememangnya sangat-sangat perlukan Vitamin C. Tak susah pun, hanya 2 biji sehari sahaja.

Vitamin C Shaklee dikenali sebagai Sustained Release Vit-C Plus. Ianya diekstrak daripada jagung. Keistimewaan Sustained Release Vit-C Plus ialah Vitamin C kekal di dalam badan selama 5 jam dan dilepaskan secara perlahan-lahan seperti memakan 1 1/2 biji oren dalam satu jam.









Siapa tak nak diri kita dan keluarga sihat kan...Amalkan pengambilan Vitamin C secara konsisten dan sudah semestinya memilih yang Semulajadi, Selamat dan Berkesan....




Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH


Segalanya... bermula disini.... 


Order Sekarang VITAMIN C

Nak buat pembelian? KLIK pada button dibawah



***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....






No comments:

Post a Comment