Salam Ukhuwwah

Thursday 11 December 2014

JANA PENDAPATAN: KALAU DUIT AKU BERKEPUK, SEMUA ORANG AKU SUPPORT

Perlu ke kita Jana pendapatan sendiri? Sama ada yang dah sedia bekerja atau yang surirumah. Kalau sebagai surirumah, adakah kita hanya bergantung pada gaji suami Kita sahaja untuk segala perbelanjaan?



Hidup pada zaman yang segala-galanya memerlukan duit walaupun untuk air masak segelas memang perit kalau hanya bersandarkan pada duit gaji sahaja. Kalau gaji memang dah sedia besar, Alhamdulillah. Tetapi kalau gaji hanya cukup bayar hutang memang perit rasanya.

Ada tak terdetik rasa cemburu dalam diri kita bila nampak orang yang berduit ni boleh buat amal jariah banyak-banyak, bila-bila masa sahaja orang minta tolong atau adik-beradik minta tolong tak ada sebarang masalah pun untuk mereka tolong dan tak berkira pulak. Alahai! Cemburunya rasa kan? Kalau kita duit berkepuk, memang semua orang susah kita tolong aje...

Saban hari kos sara hidup kita terus meningkat, akhir sekali bila tak sampai tengah bulan dompet dah kempis.




Bagaimana kita nak mengatur perbelanjaan bulanan kita kalau asyik tak cukup aje kan?




Sudah tiba masanya untuk kita berubah. Cari pendapatan sampingan samada yang bekerja ataupun surirumah. Jadilah seorang surirumah yang boleh membantu meringankan beban suami dan dalam masa yang sama meningkatkan taraf hidup kehidupan keluarga kita.




Bila dah ada pendapatan sampingan, kita bebas berbelanja, bebas bersedekah, bebas hutang, boleh tolong siapa sahaja tanpa berkira kan? Mak ayah serta adik-beradik minta tolong, bila-bila masa sahaja kita boleh tolong tanpa berkira.

Perlukan idea untuk menambah pendapatan?




Saya memulakan pendapatan saya dengan Shaklee. Jika berminat untuk bersama kami menjana pendapatan bolehlah sertai kami!!!


Segalanya... bermula disini.... 


Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH



***************************************


Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin






1 comment:

  1. memang tak cukup lah..lagi2 kalau duduk di bandar besar...huhuhu..itu yang terjadinya banyak keruntuhan akhlak jugak....

    ReplyDelete