Salam Ukhuwwah

Tuesday 30 December 2014

POSITIF DIRI, YAKIN BOLEH!!!

Jom kita motivasikan diri kita hari ini ya...Sebabnya kita perlukan semangat supaya tak lemau atau patah semangat jika kita gagal melakukan sesuatu perkara. Sifat positif perlu sentiasa ada dalam diri sentiasa insan.



Positif akan kebolehan kita, jangan mengalah atau lemah semangat atas kegagalan. Jika gagal, kita jatuh, kita bangun semula ibarat bayi yang baru belajar bertatih yang tidak mengenal akan putus asa. Terus gigih berlatih sehinggalah mampu berdiri sendiri dan berjalan dan berlari....




Begitulah ibarat hidup kita, sentiasa berusaha dan yakin akan kebolehan diri kita. Janganlah asyik pandang rendah akan kemampuan diri kita dan mudah mendengar kata-kata negatif disekeliling kita. Bukan mereka yang negatif nak maju tapi diri kita sendiri. Katakan ya kalau ada yang memberi kata-kata positif dan jangan kita cuba menidakkannya.




Saya sering bercakap pada diri saya sendiri, setiap hari selalu sematkan dalam diri dan bercakap seorang diri yang aku boleh lakukannya hari ini, positif untuk capai impian dan kalau gagal sekalipun sentiasa bersangka baik atas apa yang Allah berikan.




Jadi mulai hari ini, jom sematkan perkataan YESSS!!!! SAYA BOLEH LAKUKANNYA....SAYA NAK LAKUKANNYA!!!! 40 kali kita ucap lama-lama dah sebati dalam diri...InsyaAllah Allah makbulkan impian kita...


Segalanya... bermula disini.... 


Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH



***************************************


Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...


---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...



FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin


No comments:

Post a Comment