Salam Ukhuwwah

Sunday 9 November 2014

MEMBURU IMPIAN BERSAMA SHAKLEE

Dari sejak kecil lagi kita dah ada impian dan cita-cita. Kat sekolah dulu siap cikgu tanya apa cita-cita kamu? Jawapan pun lebih kurang aje semua. Nak jadi cikgu, misi, askar. Duduk kat kampung yang itu saja lah yang tahu pun...

Sekarang masing-masing masih lagi berimpian. Yang bekerja impikan jadi surirumah. Yang surirumah impikan duit berkepuk-kepuk...kan? Haha...saya la tu. Tapi ianya tak mustahil jika kita berusaha dan beri peluang pada diri kita kan?



Kalau nak tahu sebelum saya join Shaklee saya sememangnya seorang surirumah yang tipikal dengan hanya menjaga anak dan rumah tangga sahaja. Hari-hari rutin yang sama dan hanya memasang angan-angan bukan impian. Sebabnya tahu benda tu takkan boleh dapat kerana hanya bergantung pada ihsan duit suami dan pandai-pandai la berjimat-cermat dengan duit dapur kalau teringan nak apa-apa tu...

Alhamdulillah... Semenjak join Shaklee saya sudah boleh berimpian dan boleh digapai andai ada usaha yang lebih. Dan misi saya sekarang adalah MEMBURU IMPIAN BERSAMA SHAKLEE. Saya belajar untuk tulis impian dan tetapkan target bila untuk mencapainya. Rutin saya seharian pun lebih terisi berbanding dulu. Setiap hari, setiap minggu, setiap bulan kami ada target untuk dicapai bagi merealisasikan impian. Bak kata pepatah "Kalau tak pecahkan ruyung manakan dapat sagunya". Sedikit-sedikit mendaki insyaaAllah akhirnya akan sampai ke puncak.



Kini saya bina impian saya bersama Shaklee. Inginkan kebebasan dalam membuat sesuatu tanpa berkira dengan wang. Saya boleh buat pilihan yang terbaik tanpa kedekut mengeluarkan wang. Sama ada untuk bersedekah, melancong, pendidikan, perubatan serta bebas dari belenggu hutang...



Sekarang tinggal tindakan saya sahaja bagi memburu impian...apa yang perlu saya lakukan?
1. Tulis apa impian saya
2. Setkan target bila akan dapat
3. Sentiasa positif
4. Rela berkorban
5. Harus sabar dan tabah harungi halangan
6. Doa biar spesifik dengan apa yang saya nak
7. Paling penting zikir dan doa bagi menjemput rezeki, mempermudahkan rezeki saya

Bagi Anda yang berIMPIAN seperti saya tetapi tak tahu hala tuju untuk mencapainya, apa kata sertai kami  dengan membina impian bersama SHAKLEE. Modal pun hanya RM65 sahaja seumur hidup. Pada surirumah macam saya ni, daripada duduk-duduk kat rumah sekurang-kurangnya kita ada duit poket sendiri dan boleh membantu pendapatan keluarga juga. Bukanlah sesuatu yang mustahil untuk kita menggapai impian kita...


Segalanya... bermula disini.... 






***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....




No comments:

Post a Comment