Salam Ukhuwwah

Tuesday 11 November 2014

KERAGUAN HALALAN SHAKLEE

"Mencari yang HALAL itu wajib bagi setiap orang Islam" 
(Riwayat Imam Al-Dailami dalam Musnad al-Firdaus dari Anas r.a)
Perkara Halal ini bukan sahaja dari segi pemakanan tetapi ianya mencakupi segenap segi dalam kehidupan kita. Halal dalam perbuatan kita, ekonomi, termasuklah dalam bab makan dan minum kita.

Maksud HALAL dari segi pemakanan ialah memakan makanan yang tidak diharamkan oleh syara' dari segi jenis pembuatan dan pengeluarannya.

HALALAN SHAKLEE?

Umat Islam di negara ini mesti mahukan sesuatu yang sahih dan pasti terutama bab makanan yang akan menjadi darah daging kita nanti. Begitu juga dengan produk Shaklee. Kita pasti ingin tahu akan status HALALAN SHAKLEE.

Untuk pengetahuan, produk Shaklee dihasilkan dan dibungkus di USA sebelum diimport dan dibawa masuk ke dalam Malaysia. Setiap negara mempunyai badan pengeluar sijil halal sendiri, seperti JAKIM di Malaysia. Islamic Food and Nutrition Council of America (INFANCA) dan Islamic Services of America (ISA) adalah badan yang bertanggungjawb mengeluarkan sijil halal di USA. ISA adalah badan yang bertanggungjawab dalam mengeluarkan sijil halal untuk produk Shaklee dan ianya diiktiraf oleh pihak JAKIM. Sijil halal ini juga akan diperbaharui dari masa ke semasa.



Sebanyak 28 produk makanan tambahan Shaklee telah disenaraikan di dalam sijil ini.


Sijil halal ini sah sehingga 31 Disember 2014, dan akan dikemaskini lagi dari masa ke masa

Sijil Halal Shaklee yang telah mendapat pengiktirafan dari pihak JAKIM.



Memiliki sijil halal ini bukanlah suatu perkara yang boleh dibuat main-main atau dipandang remeh. Badan yang mengeluarkan sijil halal itu akan sentiasa memantau akan keadan sesuatu produk itu dan mereka boleh menariknya pada bila-bila masa seandainya ia tidak memenuhi segala syarat yang telah diperuntukkan.

Jadi, kepada pengguna Shaklee atau kepada yang berminat untuk mendapatkan manfaat produk Shaklee tiada lagi KERAGUAN HALALAN SHAKLEE. Gunakanlah ia tanpa sebarang keraguan dan rasa was-was.

Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH

Segalanya... bermula disini.... 


Nak buat pembelian? KLIK pada button dibawah

***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....




No comments:

Post a Comment