Salam Ukhuwwah

Monday 17 November 2014

BERMULANYA SEJARAH SHAKLEE

Pasti ramai yang tahu tentang produk Shaklee. Pernah dengar nama Shaklee dan jatuh cinta dengan kebaikan dan manfaat produk Shaklee. Tetapi pasti ramai yang tak tahu tentang asal-usul Shaklee. Bila kita dah jatuh cinta akan sesuatu tu mesti kita nak selidik dengan lebih mendalam lagi mengenainya kan... Kali ni saya nak berkomgsi dengan pengguna semua dan yang baru nak berkenalan dengan Shaklee tentang latar belakang Shaklee... Kenali...dan jatuh cinta...

Bermulanya Shaklee iaitu pada 100 tahun yang lalu. Aha...bukan baru tau! Dah lama sangat gitu... Dr Forrest C. Shaklee telah mencipta vitamin pertama di dunia iaitu Vitalized Mineral pada tahun 1915 dan perkataan VITAMIN yang diguna pakai sekarang adalah berasal daripada perkataan VITALIZED MINERAL. Multivitamin dalam Shaklee sekarang pula dikenali sebagai Vitalea.




Manakala tertubuhnya syarikat Shaklee pula iaitu pada tahun 1956 oleh Dr. Forresy C. Shaklee iaitu menubuhkannya berasaskan philosophy of Living in Harmony with Nature, yang komited dalam penghasilan produk untuk memperbaiki kesihatan manusia dan bumi.



Dr. Forresy C. Shaklee menubuhkan Shaklee Corporation yang merupakan syarikat jualan langsung yang pertama di dunia. Usaha beliau telah menjadikannya sebagai pelopor industri nutrisi dan kaedah pengagihan yang menawarkan faedah dan keuntungan kepada pengedar.

Ketika masyarakat sekeliling sibuk mengamalkan penggunaan plastik dan bahan-bahan sintetik, Shaklee kembali kepada yang semulajadi iaitu dengan mencari bahan-bahan semulajadi yang tulen untuk menghasilkan vitamin. Maka, pada tahun 1960 Shaklee telah memperkenalkan Basic-H iaitu pembersih organik pekat, pembersih pelbagai guna bukan toksik dan mesra alam yang pertama di dunia dan setahun selepas itu Shaklee mencipta protein segera iaitu salah satu rumusan suplemen soya yang pertama dan semulajadi.

BEBERAPA FAKTA RINGKAS TENTANG SHAKLEE

  • Shaklee telah berada selama 55tahun dalam pasaran suplemen
  • Shaklee memastikan setiap bahan baru menjalani ujian supaya bebas dari lebih 350 bahan berbahaya
  • Shaklee menjalankan lebih dari 100ribu ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan tahap tertinggi dan tahap kualiti tertinggi
  • Dari segi pelaburan, Shaklee melaburkan 250juta USD untuk ujian klinikal,kajian dan pembangunan (R&D)
Shaklee sentiasa menjaga dan menjamin produk keluarannya.  Saintis Shaklee mencari di seluruh dunia untuk sumber bahan-bahan semulajadi yang terbaik. Ujian kualiti sentiasa dijalankan bagi menjamin produk Shaklee 100% selamat digunakan.



Barisan Saintis Shaklee yang sentiasa bertanggungjawab dalam menjayakan ujikaji klinikal,kajian (R&D) untuk produk baru dan lama

Sebenarnya untuk produk Shaklee ianya tak wajib lagi untuk dibuat clinical test (ujian klinikal) sebab ianya produk suplemen. Ubat sahaja yang wajib buat ujian klinikal dan tak semua pengeluar melakukannya atas faktor kos yang sangat tinggi. Tetapi tidak bagi Shaklee. Shaklee akan tetap melakukan ujian klinikal tersebut kerana Shaklee mengeluarkan sesuatu produk bukan secara tak tentu hala, sudah semestinya kualiti dan hasil terbaik yang mereka pentingkan dan mereka sentiasa ada bajet untuk melakukannya. Ujian klinikal pula akan terus dilakukan kepada manusia bukan pada tikus atau lain-lain. Jadinya untuk keselamatan manusia mereka mesti melakukan yang terbaik, kalau tidak takkan ia bertahan selama lebih dari 55 tahun kan....

Jadi tiada keraguan lagi akan ketulenan dan kualiti produk Shaklee. Kepada yang baru berkenalan dengan Shaklee atau baru nak berjinak-jinak dengan suplemen. Shaklee merupakan pilihan yang tepat bagi Anda yang mementingkan kualiti semulajadi. Terlalu banyak pilihan suplemen di luar sana. Hanya pengguna yang bijak yang menggunakan produk yang betul-betul berKUALITI, SELAMAT DAN SEMULAJADI.


Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH


Segalanya... bermula disini.... 


Nak buat pembelian? KLIK pada button dibawah


***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....






No comments:

Post a Comment