Salam Ukhuwwah

Tuesday 18 November 2014

MASALAH KESUBURAN SUAMI ISTERI

Tujuan sebenar perkahwinan adalah untuk memanjangkan lagi keturunan kita. Dan untuk ada keturunan kita memerlukan zuriat sebagai penyambungnya. Pewaris agama, pewaris keluarga... Tetapi ramai juga di kalangan kita yang sukar untuk memperolehi zuriat.

Masalah kesuburan bukan sahaja berlaku pada isteri bahkan juga pada pihak suami. Ada banyak faktor yang menghalang berlakunya kehamilan atau masalah  kesuburan. Faktor yang dikaitkan dengan wanita iaitu keupayaan wanita menghasilkan sel ovum matang yang sempurna, kekuatan tisu rahim bagi menampung kandungan dan hormon yang stabil. Kesuburan lelaki pula berkait rapat dengan keupayaan lelaki untuk menghasilkan sel sperma yang sihat, berkualiti dan kuat serta kestabilan hormon lelaki.

Kesuburan suami isteri penting dalam usaha untuk mendapatkan cahayamata. Supplemen SHAKLEE boleh membantu anda suami isteri bagi meningkatkan tahap kesuburan supaya isteri CEPAT HAMIL!! Bagi pasangan yang telah lama menunggu ZURIAT ini adalah BERITA BAIK untuk anda suami isteri...tetapi mestilah saling bekerjasama ambil supplemen ni bagi meningkatkan tahap kesuburan masing-masing..

VITAMIN UNTUK SUAMI

Penting untuk para suami memiliki tahap kesihatan & kesuburan yang optimal. Menjalani cara hidup yang sihat, bersenam, tidak merokok, tidak minum alkohol, pemakanan yang seimbang.
Semua ini mempengaruhi tahap kualiti & kuantiti sperma suami kerana hampir setengah daripada kesulitan kesuburan dikaitkan dengan masalah sperma.


ZINC COMPLEX
Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.


Zink juga digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.



VITAMIN E
Membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita yang juga terkenal sebagai “vitamin seks”. Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.



VITAMIN UNTUK ISTERI

Masalah utama kesuburan isteri kebanyakannya berkait rapat dengan masalah hormon. Period yang tidak teratur, PCOS, lebihan berat badan adalah antara faktor masalah wanita sukar hamil.


GLA COMPLEX 
Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai ”Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)”. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).




B-COMPLEX
Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural. Paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin B Shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.



Walau macamanapun masalah kesuburan yang kita hadapi yag penting kita tidak sekali berputus asa berusaha asalkan mengikut landasan agama dan syariat. Sentiasa berdoa dan bermohon pada Allah supaya dipermudahkan dan dimakbulkan doa Anda suami isteri. Tiada yang mustahil bagi Allah...yakin dan berusaha sebagaimana Nabi Zakaria, Allah kuniakan padanya zuriat walaupun isterinya mandul...hanya dia yang Berkuasa...



Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH


Segalanya... bermula disini.... 


Nak buat pembelian? KLIK pada button dibawah


***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....








No comments:

Post a Comment