Salam Ukhuwwah

Friday 14 November 2014

GLA COMPLEX RAHSIA WANITA UNGGUL

Rahsia Wanita Unggul? Wow!!! Dengar macam best gitu... Siapa yang tak nak kelihatan unggul dalaman dan luaran. Sentiasa awet muda, segar bugar baik kesihatan dalaman dan sentiasa berseri dengan kecantikan luaran. Kesihatan dalaman mempengaruhi kecantikan luaran. Betul tak wahai wanita semua. Kalau dalaman kita sihat tip-top, tiada masalah hormon sudah tentu kecantikan kita terserlah tanpa sebarang masalah pada diri dan wajah...kan...

APA RAHSIA ITU?

Meh nak share. Suplemen yang paling saya suka dan takkan saya lepaskan ni. GLA COMPLEX SHAKLEE...memang suplemen TERBAIK dari SHAKLEE dan ISTIMEWA untuk wanita UNGGUL. Kalau di pasaran biasa kita dengar wanita memang teruja dengan khasiat EPO (Evening Primerose Oil) sebab ia bagus untuk kulit dan sangat baik untuk hormon.

Tetapi di Shaklee kita ada yang lebih istimewa dari EPO. Aha... apa tu? Kita ada GLA COMPLEX merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses-proses badan yangg normal. 

APA BEZA EPO DAN GLA COMPLEX?

EPO adalah minyak yang diekstrak dari biji benih pokok bunga Evening Primrose yang mengandungi gamma-linolenic acid (GLA) iaitu sejenis asid lemak Omega-6. 




GLA Complex diekstrak dari borage yang mengandungi lebih 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Bukan itu sahaja tau!! Borage yang ditanam tu adalah secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul tu mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. Kombinasi dari minyak borage sebagai bahan utama yang mengandungi gamma-linolenic acid (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan juga vitamin E.

KENAPA BAGUS UNTUK WANITA?

GLA berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.



MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX


Memelihara kesihatan 
- Borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. Ia membantu merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat sarah dan meningkatkan stamina.

Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron
- GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita dimana fungsi prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.

Meningkatkan kesuburan pada wanita
- GLA membantu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan. Ia membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari.

Membantu mengecutkan cyst
- GLA membantu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan.

Membantu menstabilkan hormon
- GLA jmembantu menstabilkan hormon dengan memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.

Melambatkan menopause (putus haid)
- Memperbaiki keadaan menopause seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah. 

Mencantikkan kulit
- Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis. Pengambilan GLA dalam jangka yang panjang membantu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.

Mencantikkan rambut
- Memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

Pelangsingan dan halang tambah berat badan
- Membanbu merendahkankadar kolestrol LDL, secara tak langsung ia menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

Membantu menentang kanser
- Ia adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

Menghalang komplikasi diabetes
- Membantu merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.

Menghalang tekanan darah tinggi
Membantu menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri - dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot - salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung).

Memperbaiki prostatomegaly
- Iaitu masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)
- Dibukti secara klinikal GLA membantu memperbaiki keadaan anak-anak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.


Jadinya, tiada rahsia lagi untuk kita menjadi wanita yang unggul dari segi luaran dan juga kesihatan dalaman. GLA Complex boleh membantu kita ke arah kesihatan yang tip-top. Semuanya terserah kepada diri-sendiri untuk mendapatkan yang terbaik untuk diri dan keluarga.



Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH


Segalanya... bermula disini.... 


Nak buat pembelian? KLIK pada button dibawah


***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....







No comments:

Post a Comment