Salam Ukhuwwah

Friday 30 January 2015

ANAK-ANAK SELSEMA DAN BATUK, MAK AYAH PANIK

Tak dinafikan mak ayah sekarang memang cepat panik bila anak-anak dah mula tunjukkan tanda-tanda nak selsema dan batuk. Bukan orang lain saja. Saya pun macam itu jugak.


Tapi tak boleh nak kata jugakkan, zaman sekarang udaranya tak macam keadaan zaman dulu. Dulu tak banyak pencemaran dan kurang penyakit. Sekarang macam-macam penyakit yang ada dan sudah tentu kita. Sebagai ibubapa risau kalau selsema dan batuk anak-anak akan lebih melarat dan bimbang akan jangkitan paru-paru.

Tetapi kan, seperlu mana untuk diberi ubat selsema dan batuk pada anak-anak? Saya suka baca artikel dari Dr Zubaidi yang mengatakan bahawa selsema dan batuk ini bukanlah penyakit tetapi salah satu dari pada imuniti tubuh bagi mencegah jangkitan kuman. Apabila bendasing telah memasuki rongga hidung dan tekak, kita selalunya ada refleks untuk mengeluarkan bendasing itu dengan tindakan refleks bersin dan batuk. Jika ianya bukanlah penyakit, maka tak perlulah diberi ubat. Badan kita harus diberi peluang untuk cuba menghalang jangkitan dengan pembentukan antibodi dalam tubuh. Boleh rujuk di sini.

Untuk diri saya, sebolehnya saya nak kurangkan beri ubat-ubatan pada anak-anak dan hanya memberi suplemen bagi membantu menguatkan antibodi dan sistem imun anak-anak.




Alhamdulillah, setakat ini Allah izinkan untuk anak-anak saya serasi dengan suplemen yang mereka ambil. Selsema dan batuk mereka hilang. Saya perkuatkan antibodi anak-anak dengan Vita C Chew, Vita-Lea Chew, Meal Shakes dan kurangkan kahak dengan Omega Guard. Lagipun anak-anak saya ni memang fobia dengan ubat-ubat cair. Kira bagus jugaklah kan...

Apa-apapun kita sememangnya mahukan yang terbaik buat anak-anak. Sanggup berkorban apa sahaja untuk mereka. Kalau mahukan anak sentiasa sihat dan aktif kita pun kenalah korban dan cari alternatifnya....

Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH


Segalanya... bermula disini.... 


Nak buat pembelian? KLIK pada button dibawah


***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....





No comments:

Post a Comment