Salam Ukhuwwah

Thursday 22 January 2015

SEBAB KENAPA LELAKI LEPAS KAHWIN BUNCIT

Ada yang mengatakan lelaki berperut buncit romantik? Betulke? Romantiknya suami bergantung pada kebuncitannya ke? He he...nak bagi sedap hati orang lelaki ni..


Lelaki buncit terutama selepas kahwin. Buncit bukan sahaja pada yang gemuk tetapi lelaki kurus pun buncit jugak. Masa sebelum kahwin elok aje kurus, tapi bila lepas kahwin kadang tu badan tak naik mana tapi tang perut tu berlumba pulak dengan isteri Yang mengandung. Isteri dah selesai bersalin tapi suaminya tak beranak pun lagi. Menten buncit gitu...

Mana taknya kan...
[+] Lelaki lepas kahwin tak susah fikir bab makan minum sebab isteri dah sediakan semuanya, nak pergi bersenam pun agak malas sebab seronok dengan isteri aje
[+] Dah kahwin, dah tak fikir pasal nak pasang badan lagi
[+] Isteri suka masak & suka cuba resipi baru, suami akan jadi bahan uji kaji or juri professional.
[+] Bila dah kahwin banyan betul acara makan-makan dengan families. Baik sebelah isteri atau sebelah keluarga sendiri. Masak pulak asyik istimewa aje. Masa bila nak kurang makan. Rezeki jangan tolak...

Tapi hakikatnya atau fakta yang perlu kita tahu:
[+] Lelaki yang dah kahwin ni senang buncit disebabkan faktor kelamin sebenarnya. Kebuncitan lelaki ini berlaku apabila cecair daripada isteri yang mengalir masuk melalui alat sulit lelaki semasa hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon yang membuatkan perut senang buncit.
[+] Bila ade sexual intercourse, orgasm & etc kelenjar pituari kat otak akan merembes hormon yang encourage cell growth.
[+] Lepas kahwin, selalu ada sexual activities. Kadar testosteron menurun masa air mani keluar akan menyebabkan kadar metabolisme menurun. Sebab tu perut senang buncit sebab badan susah nak bakar lemak/kalori.
[+] Hormon estrogen (pengumpul lemak) yang tinggi dalam badan yang merosakkan hormon testosteron. Kurang hormon testosteron, muscle produced akan berkurang.

Sumber: FB Pakar Perkahwinan

Ramai yang kata bahagialah dah kahwinkan, hati senang. Sebab tu perut buncit. Tetapi hakikat yang para suami perlu tahu bahawa perut yang buncit itu akan mengundang seribu satu penyakit.

Ianya berkait rapat dengan banyak masalah kesihatan seperti masalah jantung. Lemak yang terkumpul di perut boleh diumpamakan lemak (visceral) di dalam organ-organ dalam badan termasuklah hati, jantung dan sebagainya.

Semakin buncit perut seseorang semakin tinggi risiko penyakit yang akan mereka dapat. Ukur lilit yang ideal bagi kaum lelaki ialah 90 sentimeter dan bagi wanita ialah 80 sentimeter. 

Cara yang terbaik adalah dengan menjaga cara pemakanan kita seharian serta melakukan senaman secara konsisten. 

Set Kurus Shaklee boleh membantu untuk mengurangkan tahap kolestrol dan lemak yang terkumpul di dalam badan, mengempiskan perut yang buncit, melawaskan proses pembuangan dan meningkatkan tahap metabolisma kita.



Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH


Segalanya... bermula disini.... 


Order Sekarang SET SLIMMING

Nak buat pembelian? KLIK pada button dibawah



***************************************
Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....



















No comments:

Post a Comment