Salam Ukhuwwah

Saturday 10 January 2015

APA NAK BUAT DENGAN WANG 1 JUTA?

Tu dia!!! Best tak Tajuk hari ni... Apa nak buat ya kalau ada wang 1 juta. 1 juta banyak tu! Memang kaya... Macam lagu kalau aku kaya, hari-hari hari raya. Bil jiran tetangga akan aku belanja... Wow!!!




Kalau kawan-kawan, apa yang anda semua akan buat ya?

Kalau saya, ada wang SEJUTA. First sekali sujud syukur sebabnya Allah dah bagi rezeki yang besar sangat-sangat jumlahnya dan DOA moga wang tersebut berkat dan dapat digunakan ke arah kebaikan.



Lepas tu, bahagikan untuk saham dunia dan saham akhirat. Saham dunia, melabur ke dalam skim pelaburan mengikut syariah dan halal. Buat modal utk bisnes, langsaikan semua hutang yang ada dan beli hartanah.

Untuk saham akhirat pula. Wang kalau kita guna sebaiknya memang akan memberi manfaat untuk akhirat kita. Buat sedekah dan amal jariah yang memberikan pahala berpanjangan kepada kita. Contohnya beli tanah dan wakafkan untuk dibuat surau atau pondok pengajian. Berzakat sudah tentu kan? Sebab harta yang kita ada bukan milik kita sepenuhnya kerana di dalamnya terdapat hak milik orang lain juga. Tolong adik-beradik yang susah. Biayai pengajian anak buah dan tunaikan haji di Mekah.

Ya Allah, banyaknya benda nak buat dengan wang 1 juta tu. Adakah mustahil untuk kita berimpian menjadi kaya? Tak mustahil impian kita menjadi kenyataan kalau kita betul-betul rajin berusaha. Siapa berusaha dia berjaya, dan siapa yang menanam dia yang akan dapat hasilnya...

Impian untuk kaya dah ada, cuma cara perlaksaan kita ke arah mencapai impian.
Positif, usaha dan kesungguhan untuk merealisasikannya terpulang kepada diri kita sendiri.... Akhirnya DOA dan tawakkal kepada Allah...


Adakah kawan-kawan berminat untuk berimpian dan sama-sama merealisakannya dengan saya. Saya mengalu-alukan kawan-kawan semua untuk menyertai saya... Memang seronok sangat kalau dapat tolong kawan-kawan mencapai impian...


Segalanya... bermula disini.... 


Pengedar Sah Shaklee KULIM, KEDAH



***************************************


Salam Ukhuwwah buat semua...Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...


---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667

COD kawasan Kulim/Lunas dan pengeposan untuk satu Malaysia

Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...



FB Nor Ni Azrah Azhar  Page ~ AzRaShoppeVitamin



No comments:

Post a Comment