Salam Ukhuwwah

Tuesday 2 June 2015

APA YANG KITA PANDANG BILA PERTAMA KALI JUMPA ORANG?

Dalam banyak-banyak bahagian kalau kita jumpa orang. Benda yang pertama kita pandang adalah wajah. Betul tak? Apa pandangan kita atau terdetik tak dalam hati kita untuk kita buat kesimpulan pasal muka orang tu?



Macam saya la kan, kalau tengok muka orang tu lesuh mesti balik nanti saya bercerita pada kakak ke atau kawan ke pasal muka orang tu. "Tadikan saya ada jumpa sorang ni, Ya Allah lesuh gebu je kulit dia. Rasa-rasa macamana dia jaga ya sampai cantik macam tu? Produk apa dia pakai ya?" Dan sebaliknya lah...especially kalau dia tu jual produk kecantikan. Mesti perkara pertama kita akan jeling pada kulit wajah dia semasa dia tengah promosi barangnya...hehe. Kebiasaannya macam itu lah.

Jadi kulit wajah kita ni memainkan peranan penting bila kita berjumpa dengan orang. Kalau kulit kita tak banyak masalah. Kita berkeyakinan tinggi aje. Tapi kalau kulit kusam, ada jerawat hitam. Perasaan rendah diri, malu, tak yakin akan penampilan diri, segan nak bercakap dengan orang semuanya ada dalam diri kita.

Menjaga wajah perlulah teliti dan sentiasa berwaspada akan barangan yang mengandungi bahan kimia yang tinggi. Elak dari membeli produk yang mengandungi tinggmi merkuri. Periksa dulu apa kandungannya serta betul-betul mendapat kelulusan KKM. Awas! Jangan terlalu teruja untuk pulih masalah dengan cepat. Segala yang segera ini pastinya ada kesan dan akibatnya. Sebab masalah yang kita hadapi bukan pulih dalam masa 2 atau 3 hari atau segera juga tau!

Kenali jenis kulit wajah terlebih dahulu sebelum memilih produk yang betul. Sudah semestinya mencari yang sesuai, semulajadi, berkesan serta berkualiti dan memenuhi piawaian KKM. Suci dan halal juga perlu bagi umat Islam.

Promosi berganda untuk kecantikan kulit dari dalam adalah promosi terbaik menuju hari raya. Bolehlah kita beraya dengan wajah yang lebih berseri. Tiada lagi jerawat hitam, kulit kusam, muka berparut dan kulit berjeragat.




Luv Sharing
Noni ~ 019-5553667
Pengedar Shaklee Kulim
(921341)










No comments:

Post a Comment