Salam Ukhuwwah

Tuesday 9 June 2015

Tak seksa lagi nak sembuhkan luka jahitan

Siapa yang tak nak cepat baik kalau lepas pembedahan. Tak kira la apa jenis pembedahan sekalipun. Sama ada bersalin atau pembedahan lain. Luka yang lambat sembuh memberi risiko dan kesan yang tidak elok kepada pesakit.



Badan memerlukan vitamin C yang secukupnya untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka bagi menggantikan sel tisu yang rosak.. Vitamin C dapat menghasilkan kolagen dalam jumlah yang banyak. Jadi kolagen inilah yang berfungsi sebagai agen penyembuhan luka. Vitamin meningkatkan kenjalan kulit seterusnya mempercepatkan proses membaik pulih tisu dalaman.




Pengalaman masa lepas bersalin. Ketiga-tiga anak saya memang saya amalkan makan oren sunkist yang manis. Alhamdulillah luka cepat baik dan cantik je. Tiada kesan parut yang ketara. Lagi satu saya tak alami masalah sembelit ketika berpantang. 

Oren salah satu sumber yang mengandungi kandungan vitamin C yang tinggi. Agak-agaknya berapa biji oren yang kita perlukan ya dalam sehari untuk dapatkan nutrisi yang cukup? Lagi satu vitamin C tidak disimpan dalam badan kita dan badan kita sendiri pun tak boleh nak hasilkan vitamin C. Jadi, kenalah cari sumber semulajadi yang selamat.


Sebiji Sustained Release Vitamin C ini mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Istimewa Sustained Release Vita C bertindak secara pelepasan jam demi jam selama 5 jam untuk memenuhi keperluan tubuh.


Ok, sekarang dah tak susah lagi untuk dapatkan nutrisi bagi kuatkan sistem imun kita dan bagi cepatkan proses cepat baik luka. Apa-apapun yang kita ambil mestilah konsisten dan berdoa pada Allah. Yang memulihkan segalanya adalah atas kehendakNya. Dan kita harus berusaha...

Luv Sharing
Noni ~ 019-5553667
Pengedar Shaklee Kulim
(921341)





No comments:

Post a Comment