Salam Ukhuwwah

Thursday 11 June 2015

HAKIKAT YANG PERLU KITA HADAPI BILA TIBA-TIBA DIBERHENTIKAN KERJA

Apa yang perlu kita buat atau lakukan apabila tiba-tiba kita terima notis pemberhentian kerja daripada majikan. Hakikat yang nak tak nak yang mesti kita lalui...hidup mesti diteruskan dengan bebanan sumber kewangan.


Jadi penyelesaiannya untuk tambah pendapatan kita perlu jugak ada pendapatan sampingan. Bak kata pepatah "Sediakan payung sebelum hujan". Apa sahaja yang menambahkan pendapatan kita lakukan demi untuk kehidupan yang lebih selesa.

Tetapi ingat, biarlah halal dan terjamin. Janganlah sampai kita mudah tertipu dengan macam-macam skim dek kerana nak cepat dapat duit atau dapatkan sumber pinjaman dari sumber yang ragu-ragu. Cari cara punca nak tambah penadapatan yang selamat dan terjamin. Bersusah dahulu bersenang kemudian, bukannya bersenang dahulu kemudian merana.

Mengikut apa yang saya baca dari salah seorang yang dah berjaya menambahkan pendapatannya, beliau mulakan perniagaan dengan modal yang kecil. Dari yang kecil kemudian kembangkan dan kembangkan seterusnya menjana pendapatan yang besar.

Kawan-kawan masih tercari-cari nak mula dari mana? Tak tahu nak cari bisnes apa? Salah satu yang terjamin, produk yang dah dikenali lama dan dah terbukti mampu memberi pulangan yang baik serta hanya bermula dengan modal yang kecil.

Bercerita mengenai seorang sahabat yang terpaksa ambil berhenti secara sukarela dan buntu apa yang dia nak buat jika tak kerja nanti. Dia dah mula amalkan suplemen dan dah rasai kebaiknannya dwngan set penyusuan. Secara tak langsung dia hanya bercerita pengalaman penyusuan dengan Set Menyusu Shaklee. Alhamdulillah hasil dari kongsi pengalaman dengan kawan-kawan sekerja ramai yang dah berminat untuk dapatkan darinya dan terus ambil peluang untuk bergerak secara lebih serius.

YES PROGRAM Shaklee yang sedang berlangsung sekarang memberi dan membuka peluang untuk kita memulakan bisnes kita sendiri dan kemudian berusaha untuk menambahkan sendiri pendapatan kita hanya dengan berkongsi pengalaman dan apa yang kita rasai. "Man jadda wa jada waman zaro'a hasoda". Siapa berusaha dia berjaya dan siapa yang menanam dia yang dapat hasil.



Macamana nak mulakan? Modal hanya srendah RM69 dan hanya ikut langkah yang diberi. Dan jika keliru atau perlu informasi yang lebih boleh terus hubungi saya. Saya akan beri tunjuk ajar dan cara yang sebaiknya untuk membantu kawan-kawan menambah pendapatan keluarga.

Berkongsi apa yang anda rasa dan kongsi ilmu yang ada! Tak rugi kalau kita kongsikan kebaikan dengan yang lain...


Hubungi saya dan saya sedia membantu
Noni ~ 019-5553667
atau email saya di norni.azrah@gmail.com
FB Azra Azri
Pengedar Shaklee Kulim
(921341)

No comments:

Post a Comment