Salam Ukhuwwah

Thursday 30 October 2014

LECITHIN TINGKATKAN DAN KUATKAN DAYA INGATAN

Situasi mudah lupa kadang-kadang boleh mengangganggu kehidupan kita. Bayangkan stress atau tidak jika asyik lupa sahaja mana barang kita letak, lupa untuk selesaikan kerja, kadang tu sampai sebut nama anak pun dah bertukar-tukar. Apatah lagi jika kita seotang pelajar atau anak-anak kita yang sedang belajar

APAKAH PENYEBAB PENYAKIT LUPA?

Antara penyebab kepada penyakit lupa ialah:-

1. Kurang berehat
2. Berdengkur
3. Umur lebih dari 65 tahun
4. Depression/kemurungan
5. Mengambil pil tidur/pil alergi
6. Kadar gula dalam darah tinggi
7. Penurunan Metabolisma
8. Perubahan hormon ketika hamil



LECITHIN BANTU TINGKATKAN DAYA INGATAN




Apa Itu Lecithin?

Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik bukan-GMO. Setiap kapsul membekalkan 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.


Bagaimana Lecithin Membantu?

Kandungan Kolina dalam Lecithin membantu membentuk penghantar untuk saraf kranial yang meningkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.


Apa Fungsi Kolina?

Kolina penting bagi membantu struktur sel membran dengan mempengaruhi perkembangan otak, kesihatan kardiovaskular, pertumbuhan semula dan fungsi hati. Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. 

Kandungan kolina yang tinggi dalam diet pemakanan seharian dapat membantu meningkatkan kadar imunisasi tubuh melawan penyakit selain merangsang perkembangan otak. Pengambilan kolina yang secukup mampu mengurangkan tahap kolesterol selain mengatasi kerosakan saraf.


Aha...best kan Lecithin ni. Bukan sahaja mampu untuk bakar lemak tetapi juga mampu untuk meningkatkan tahap ingatan kita supaya tidak mudah lupa. Bagus untuk kita juga untuk anak kita tau!! Nanti tak lah cepat lupa bila dah belajar banyak-banyak tu...


Hidup biar selamba dan SIHAT...

Segalanya... bermula disini.... 



***************************************

Salam Ukhuwwah buat semua...
Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667
Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...

Sama-sama kita upkan diri kita supaya lebih tampil berkeyakinan....





No comments:

Post a Comment