Salam Ukhuwwah

Monday 13 April 2015

TIPS SENANG UNTUK TURUN BERAT BADAN DENGAN CEPAT

Sebut pasal nak kurus, semua orang yang berbadan besar yang lebih berat badan nak kurus. Kurus bukan sahaja untuk nampak lebih muda tapi untuk jadi lebih sihat...



Satu tips yang saya amalkan untuk turunkan berat badan dengan cepat. Tips yang sangat mudah dan simple. Atas diri kita sama ada boleh tinggal atau tak tabiat tu... Kalau betul-betul boleh tinggal, InsyaaAllah boleh lajukan penurunan berat badan anda...

Kurangkan pengambilan gula. Makanan atau minuman yg banyak gula lah yg akan sebabkan kita cepat lapar dan asyik-asyik nak makan je. Tinggalkan teh tarik, air sirap, kuih-kuih manis dan kurangkan ambil makanan yang tinggi gula.

Gula bukan sahaja dalam minuman tapi dalam karborhidrat macam nasi, mee, roti, pasta semuanya ada gula. Kalau makan banyak makanan bergula tubuh kita pun akan rasa cepat letih. Memanglah lepas makan nasi banyak atau makanan yang tinggi gula kita akan rasa bertenaga tapi ianya sekejap dan seketika je lepas tu badan akan rasa letih, mengantuk. Sebabnya tahap gula dalam darah akan turun dan kita pun akan mulalah cari makanan lagi untuk hilangkan rasa lemah tu.

Tips terbaik banyakkan minum air putih. 25kg berat badan bersamaan dengan 1 liter air. Tubuh pun dapat air yang cukup dan yang paling penting ia dapat cegah keinginan kita untuk makan dan makan dan makan... Air putih kosong ini boleh hindari kita dari cenderung nak makan makanan manis-manis.

Ketagih gula atau pada makanan manis juga adalah petanda yang badan kita kekurangan protein.

ESP (Energising Soy Protein) mempunyai kandungan indeks glisemik adalah rendah.
Indeks Glisemik adalah ukuran kelajuan makanan diserap menjadi gula darah. Semakin tinggi indeks glycemic suatu makanan, semakin cepat kesannya terhadap kenaikan gula darah.



 Rendah Indeks Glisemik:
- Tenaga dilepas secara perlahan
- Perut kenyang lama
- Makan pun kurang
- Kurang keinginan untuk makan makanan manis




Cinch Energy Tea Mix bukan sekadar air teh yang sedap tetapi terbaik untuk menaikkan metabolisme. Ia juga sebagai penggalak tenaga secara semulajadi dan memberi tenaga sepanjang hari (energy booster). Pilihan alternatif terbaik bagi mereka yang nak gantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh. Tanpa gluten, tiada perisa tiruan, pewarna dan bahan pemanis.



Jom kurus untuk sihat. Tips yang mudah aje kan...tinggalkan makanan dan minuman yang tinggi gula...

Luv Sharing ~ Noni
Pengedar Shaklee Kulim (921341)
0195553667











No comments:

Post a Comment