Salam Ukhuwwah

Saturday 23 May 2015

TIPS MUDAH ATASI MUKA MENGELUPAS KERING SELEPAS BERAKTIVITI TENGAH PANAS

Hari ini saya suka sangat nak kongsikan pengalaman saya dan juga anak perempuan saya untuk atasi masalah kulit muka mengelupas terutamanya lepas beraktiviti tengah panas. Macam anak saya kalau dia balik dari mana-mana camping memang cepat-cepat dia bergegas cari benda ni lepas siap bersihkan diri semua.



Yang paling best, muka yang mengelupas dan bertapuk gelap dan cerah lepas jemur panas tu cepat pulak hilangnya. Sampaikan kawan-kawannya sendiri hairan, apa yang anak saya ni pakai...?

Aha...nak tahu tak? 
Biasa kalau ikut kaedah tradisional kita tempek muka dengan minyak zaiton, aloe vera atau susu yang dicampur dengan madu. TETAPI kaedah saya guna pun senang tau...

Yang pertama...saya guna VITAMIN E Shaklee
Caranya mudah sesangat...Amalkan pengambilan Vitamin E Shaklee secara konsisten. Makan setiap hari. Kesannya dah boleh nampak dalam 2 minggu.


Kalau nak tahu, Vitamin E bukan hanya sekadar untuk makan sahaja. Tetapi boleh dibuat masker jugak ya, untuk hilangkan muka mengelupas dan kering kita tu...caranya hanya cucuk Vitamin E dengan jarum atau gunting sikit hujung kapsul Vitamin E, picit-picitkan untuk keluarkan isinya dan seterusnya sapulah di muka kita serata mungkin. Bila dah agak-agak dah kering lebih kurang 30 minit, bolehlah cuci sebersih-bersihnya. Muka akan rasa lebih lembap gitu...buatlah 3 kali seminggu. Boleh nampak kesan yang awesome tau!

Yang kedua...saya ambil ESP Shaklee
Apa yang perlu kawan-kawan buat hanya shake kan ESP setiap hari. Tak kiralah samada pagi ke, tengahari ke atau waktu petang. Yang penting hari-hari. Ada kawan saya ni bukan setakat muka mengelupas makin bersih tapi parut-parut jerawat dia makin ketara hilang.



Macam vitamin E juga tadi. ESP pun boleh dibuat masker. Saya suka sapu ESP sebab muka saya yang jenis berminyak ni dah kurang minyaknya. Sekarang muka saya lebih lembap dan makin cerah. Biasanya saya bancuh buat masker kosong aje, kalau nak lebih kreatif boleh campurkan dengan yogurt kosong ataupun madu.

Mesti ada yang tanya? Takkanlah kot ESP ni boleh cerahkan muka dan lembutkan kulit muka? ESP soya organik akan bantu lembutkan muka dan jadikan muka kita lebih cerah dan tak berminyak...kena buatlah kalau nak tahu hasilnya...

Manfaatkan apa yang ada di sekeliling kita untuk jadi lebih sihat dan lebih cantik. Cuma pastikan ia selamat digunakan. Macam saya dan keluarga saya suka manfaatkan produk Shaklee yang saya amalkan. Benda berkualiti jadi kesan pun pastilah TERBAIK...


Luv Sharing
Noni ~ 019-5553667
Pengedar Shaklee Kulim
(921341)


No comments:

Post a Comment