Salam Ukhuwwah

Tuesday 16 September 2014

SUPLEMEN TERBAIK WANITA 40an

Hari ini kita bercerita Wanita dan Usia ke "4 siri". Bila sebut nak masuk ke usia angka 4 ni ramai wanita yang gerun kan? Sebab masa ni akan berlaku perubahan pada berat badan yang semakin meningkat, perubahan pada kulit, rambut yang kian nipis, kerap letih, mengantuk dan pergerakan pun tak sepantas dahulu.

Macam saya...insyaaAllah kalau Allah masih panjangkan umur tahun depan dah masuk usia 40 tahun. Perubahan pada badan dah tentulah adakan...lagi-lagi kita dah beranak pinak ni. Saya mula jaga pemakanan saya bila masuk 35 tahun. Kurangkan pengambilan karborhidrat, gula dan kawal pengambilan garam dan banyakkan minum air putih.

Sejarah keluarga saya ada kencing manis, darah tinggi dan mak saya strok. Bila ada sejarah keluarga macam tu lagi lah kena berjaga-jaga kan...

Boleh dikatakan hampir semua wanita mengalami gejala yang sama cuma berbeza tahapnya.  Dan saya suka dan rasa kagum bila nampak wanita yang memasuki usia 40-an tetapi masih bergerak cergas, nampak awet muda dan masih tajam pemikiran.

Menurut Dr Pakar Sakit Puan Hospital Pantai Ampang, Kuala Lumpur, Dr. Suhaimi Isa, terdapat tiga gejala kesihatan yang dialami oleh wanita berusia 40 tahun ke atas. Mereka akan mengalami penuaan, perubatan seperti diabetes, darah tinggi serta kanser dan risiko kanser termasuk kanser payu dara dan rahim. Golongan ini juga berisiko tinggi mengalami osteoporosis.

Faktor ketidakseimbangan hormon, kekurangan vitamin D dalam badan, diet serta gaya hidup yang tidak sihat dan perubahan bentuk badan antara sebab kenapa wanita melebihi usia 40-an perlukan LEBIH SUPLEMEN. Seperti yang kita tahu suplemen ni bukanlah ubat tetapi nutrien yang akan membantu badan kita bagi memenuhi keperluan nutrien yang tak cukup.



CADANGAN SUPLEMEN UNTUK WANITA 40an




1. KALSIUM/MAGNESIUM
Wanita akan memerlukan lebih kalsium apabila usia menjejaki usia 40an kerana kadar laktosa kian menurun apabila usia semakin meningkat. Kalau nak tahu, selepas umur kita 30 tahun proses pereputan tulang berlaku dengan lebih cepat. Wanita akan terdedah kepada penyakit osteoporosis jika kekurangan kalsium dalam badan. Pengambilan kalsium mestilah bersama Vitamin D dan juga magnesium bagi mempertingkatkan kadar penyerapan kalsium ke dalm badan lebih berkesan.

OSTEMATRIX SHAKLEE (KALSIUM/MAGNESIUM)
- vitamin yang mengandungi kalsium
- istimewanya "Ostematrix" ini ianya lengkap dengan mineral magnesium, vitamin D, baron, zinc kuprum dan vitamin K.
- semua nutrien ini penting dan perlu ada dalam tablet kalsium bagi memastikan penyerapan 99% didalam badan.
- berfungsi bagi menguatkan tulang, gigi, mencegah pereputan tulang, fungsi saraf yang baik (rasa gelisah, rasa sesemut dan kebas), fungsi otot yang baik (merawat kekejangan pada waktu malam), elakkan proses pembekuan darah, membantu menghalang berlakunya tekanan darah tinggi.

Wanita berusia 40 tahun keatas memerlukan 800 - 1000mg kalsium sehari iaitu sekurang-kurangnya 2 gelas sehari. Bagi wanita yang tak gemar akan susu bermasalah la sikit. Ambil 2 biji Ostematrix sehari, Insyaa Allah membantu melengkapkan keperluan kalsium badan anda. Dan berita baik bagi wanita yang tak suka susu...senangkan...

2. OMEGA (MINYAK IKAN)
Bila menginjak usia 40 an sebagai wanita kita kena berjinak dengan minyak ikan ni sebab ianya amat penting untuk kesihatan jantung supaya tetap sihat. Penurunan Estrogen semasa pra-menopouse menyebabkan jantung kurang perlindungan dari masa sebelumnya. Minyak ikan akan membantu memberi perlindungan tambahan dan membantu mengurangi risiko serangan jantung dan menurunkan risiko kanser payudara. Bagus untuk kuatkan ingatan sebab kandungan DHA dan EPA didalamnya.

OMEGA GUARD SHAKLEE
- diekstrak dari ikan laut air sejuk (mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun
- ia bukan dari hati minyak ikan
- 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan berbanding dengan produk Omega di pasaran
- minyak ikan yang paling tulen di dunia
- mengandungi rangkaian penuh 7 asid lemak omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA ALA dan banyak lagi
- satu hidangan Omega Guard membekalkan 990mg asid lemak 3 EPA dan DHA
- berfungsi bagi membantu mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, membantu jadikan kulit licin dan kemerah-merahan, mencegah penyakit saluran darah dan strok, menentang kanser, memelihara fungsi-fungsi sendi, mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan.

Jangan pandang remeh akan pengambilan Omega Guard ini kerana ia sangat-sangat membantu mengawal kolestrol dan kesihatan jantung kita...

3.  MINYAK BORAGE
Hormon mulai tidak seimbang apabila usia masuk ke 40an. Pada masa ini, pengeluaran hormon Estrogen semakin berkurang dan muncullah  gejala pra-menopouse. Akibat dari ketidakstabilan hormon hidup wanita akan lebih huru-hara. Perasaan cepat marah, hilang nafsu makan, selalu rasa cemas, insomnia sering melanda wanita 40 dan ke atas. Minyak borage ini merupakan sumber asid gamma linolenik membantu menjaga keseimbangan hormon tubuh, mengurangin simptom PMS, mengurangi penggumpalan darah yang menyebabkan krem serta membantu mengendalikan hormon-hormon seksual estrogen dan testosteron.

GLA (GAMMA LINOLENIK ASID) SHAKLEE
- merupakan kombinasi minyak borage yang menagndungi Asid Gamma Linolenik (GLA), Asid Linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E
- mengandungi lebih dari kandungan 2 kali Ganda GLA dalam EPO
- 3 Kali Ganda Labih Mudah Diserap oleh badan (bioavaibality)
- 3 Kali lebih Berkesan dari EPO
- setiap kapsul mengandungi 300mg GLA merupakan sumber terbaik Omega
- berfungsi sebagai pelembap kulit dan anti penuaan, menguatkan kuku dan rambut, membantu mengurangkan berat badan, athritis, menstabilkan hormon, melambatkan menopause, menentang kanser, menghalang tekanan darah tinggi, menghalang kompilasi diabetes, mengawal selia hormon Estrogen dan Testosterone

Pengambilan GLA secara konsisten boleh membantu Anda menstabilkan hormon dan menjadikan hidup lebih teratur dan ceria...


***************************************

Salam Ukhuwwah buat semua...
Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667
Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...




















No comments:

Post a Comment