Salam Ukhuwwah

Friday 12 September 2014

SIHAT DAN CANTIK ITU ISTIMEWA UNTUK WANITA

Sihat dan Cantik mesti perlu seiring. Tak kiralah samada wanita mahupun lelaki. Bagi saya sebagai wanita khususnya harus menjaga aset MUTIARA CINTA yg di anugerahkan kepada kita. Bila dalaman sihat, sudah semestinya akan cantik luarannya juga dan akan bertambah-tambah lagi cantiknya jika akhlaknya juga terpelihara.

Bercakap pasal CANTIK...wanita mana yang tak suka kan? Tapi yang sebenarnya kan... KESIHATAN yang baik adalah lebih BERNILAI dari kecantikan. Kalau badan cantik tapi kesihatan kurang memuaskan memang ia akan me mberi kesan pada kecantikan. Kalau cantik, sihat tapi akhlak tak terjaga...akan ada juga cacat celanya.

Kesihatan yang baik bererti kita mampu untuk menjalani kehidupan yang lebih positif sambil mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat.

Cantik pula sangatlah subjektif maksudnya...orang yang berbadan besar kalaukena gaya penampilannya tetap akan nampak cantik berbanding dengan yang kurus langsing.

Bagi wanita yang memasuki usia "4 siri" memang macam-macam igauan yang mereka takuti.
Masalah ketidakstabilan hormon memang akan mempengaruhi kehidupan wanita baik dari segi kesihatan mahupun kecantikan.

Hormon progesteron dan estrogen amatlah penting bagi wanita. Tanpa hormon yang cukup wanita akan menjadi lebih emosi dan sukar bagi mereka untuk hadapi suasana tegang.

Proses penuaan menyebabkan menyebabkan hormon berkurangan sehingga berlaku perubahan sikap, emosi, serta perlakuan. 

Tubuh kita terbina sel-sel yang sentiasa diguna pakai bagi pertumbuhan dan sentiasa bersilih ganti. Sel-sel tubuh kita mempunyai tempoh hayat. Sel jantung, buah pinggang, hati, otak dan lain-lain semuanya mempunyai kadar pertumbuhan yang berbeza-beza. 

Ciri-ciri penuaan dapat dilihat dengan nyata dengan perubahan kulit yang berkedut dan berpigmentasi. Kepala yang semakin botak, rambut yang semakin nipis, wajah yang mula mengecut dengan dagu yang mengecil. Tulang-tulang yang mengalami osteoporosis yang ketara. 

Dari segi emosi sifat pelupa makin ketara serta mudah tersinggung. Mudah terdedah kepada tulang rapuh, sakit sendi, kanser, jantung dan masalah yang berkaitan dengan imuniti yang rendah. 
Penuaan ini bukan berlaku pada sebahagian tubuh sahaja tau... tapi melibatkan keseluruhan tubuh kita. 

Jadi, penting bagi wanita untuk mempunyai ilmu pengetahuan berkenaan kesihatan bukan sahaja kecantikan tau...Kecantikan wanita bermula dari kesihatan yang baik...

Segalanya bermula di sini.....

Impikan kesihatan yang lebih unggul dan kecantikan yg lebih menawan dengan
Shaklee...boleh terus cari saya disini...


***************************************

Salam Ukhuwwah buat semua...
Semoga Ukhuwwah kita terjalin erat...

---->  Saya Noni | Kulim | 019-5553667
Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee...
Boleh terus hubungi saya...







No comments:

Post a Comment